W dniu 24 października grupa młodzieży z naszej szkoły wybrała się na wycieczkę do Torunia. Atrakcji było wiele, bo po drodze mieliśmy okazję zatrzymać się w Pokazowej Zagrodzie Zwierząt w Gołuchowie. Mogliśmy tam podziwiać stado żubrów, dzików oraz koników polskich. Dodatkowo korzystając z piękniej jesiennej pogody spacerkiem obejrzeliśmy zabytkowy park oraz znajdujący się na wzgórzu pałacyk.

Już w Toruniu zwiedzaliśmy słynny Park Pamięci Narodowej. Jest to miejsce hołdu oddanego wszystkim Polakom, którzy w czasie II wojny światowej, w chwili najwyższej próby człowieczeństwa, zachowali się jak trzeba. Później udaliśmy się do hostelu, gdzie po krótkiej przerwie nabrawszy energii, wybraliśmy się wszyscy na wieczorny spacer do Rynku, pod pomnik Mikołaja Kopernika.

We wtorek od rana całą grupą zwiedzaliśmy, wraz z Panią przewodnik, starówkę odkrywając takie atrakcje turystyczne jak ruiny zamku krzyżackiego, krzywą wieżę, Planetarium, przecudny teatr lalek czy kościół świętych Janów. Po obiedzie pojechaliśmy na zwiedzanie twierdzy, która jest zabytkiem militarnym najwyższej klasy. To jeden z najpotężniejszych systemów fortyfikacyjnych w Polsce, wybudowany przez Prusaków pod koniec XIX wieku, do obrony granicy wschodniej Prus. Uczniowie mieli okazję wykazać się swoją wiedzą historyczną i podziwiać wspaniały obiekt, który został w dość ciekawy sposób zagospodarowany. Zwiedzanie zakończyliśmy spacerem na drugi brzeg Wisły, na taras widokowy, by zobaczyć panoramę Torunia nocą. Urok i harmonia widoku Torunia od strony Wisły sprawiają, że rzeczna panorama miasta jest jednym z jego symboli i znaków rozpoznawczych. Starówka Torunia jest wpisana na listę UNESCO i uznana za jeden z siedmiu cudów Polski. Rozmarzeni i mocno zmęczeni wróciliśmy do hostelu, gdzie uczniowie spotkali się w naszej świetlicy i tam w ramach zajęć z zawodoznawstwa grali w gry.

Ostatni dzień pobytu obfitował w zwiedzanie najciekawszych muzeów Toruńskich.

Z samego rana poszliśmy odwiedzić dom, w którym urodził się Mikołaj Kopernik. Tam mieliśmy okazję poznać, jak żyli w tym okresie ludzie renesansu, w co wierzyli i jak postrzegali świat. Poznaliśmy urządzenia z jakich korzystał nasz wielki astronom oraz tajniki medycyny (ziołolecznictwa). Później poszliśmy do muzeum historii miasta Torunia, gdzie mogliśmy zaobserwować przemiany jakie zachodziły w tym wspaniałym mieście na przełomie wieków. Na koniec mogliśmy podziwiać dzieła sztuki współczesnej znajdujące się na wystawie w staromiejskim ratuszu. Około godziny 14:00 pożegnaliśmy się z pięknym Toruniem i udaliśmy się w drogę powrotną.

Polecamy wszystkim odwiedzić to niesamowite miejsce, którego patronem jest Mikołaj Kopernik, a co drugi sklepik jest po brzegi wypełniony pysznymi piernikami.

Zmęczeni, ale zadowoleni, bogatsi o nową wiedzę, wróciliśmy do codziennych obowiązków.