W dniach  26- 30 kwietnia 2022 r. grupa młodzieży z naszego technikum  wyruszyła w podróż do nadmorskiego malowniczego miasta z bogatą historią i licznymi atrakcjami turystycznymi – miasta Gdańska. Podróż minęła nam bardzo płynnie w przyjemniej, przyjaznej atmosferze. Z samego rana dotarliśmy na miejsce i wyruszyliśmy w kierunku Muzeum Emigracji w Gdyni. Tam czekały na nas sale wyposażone w różnego rodzaju makiety wzbogacone o interaktywne gadżety, z których mieliśmy okazję korzystać podczas zwiedzania muzeum, przy okazji nabywając bezcennej wiedzy z dziedziny historii. Wszyscy byli bardzo pozytywnie zaskoczeni nowoczesnością owego muzeum i równocześnie z niecierpliwością czekaliśmy na kolejne atrakcje, które ma do zaoferowania Trójmiasto.

Następnego dnia po wspólnie spożytym przepysznym śniadaniu wybraliśmy się do historycznej sali BHP w Stoczni Gdańskiej, w której ponownie przybliżyliśmy sobie historię  kluczowych momentów dla naszego kraju, jakie tam się odbyły.  W sali odbył się również prywatny spektakl teatralny pod tytułem ,,Moralność Pani Dulskiej”. Zdecydowanie zrobił on na nas ogromne wrażenie do tego stopnia, że prosiliśmy aktorów o bis. Bardzo nam się podobało i niewątpliwie był to kolejny dzień pełen niekończących się wrażeń.

Najlepsze zostało na koniec. Ostatniego dnia w Trójmieście przywitaliśmy słynne Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Na to miejsce czekaliśmy z niecierpliwością i szczerze mówiąc opłacało się tyle czekać, ponieważ jest to niesamowite miejsce zarówno dla koneserów historii jak i dla osób, które nie przepadają za historią.

Na miejscu otrzymaliśmy specjalne słuchawki, w których przez cały pobyt na wystawie głównej lektor opowiadał nam o danych salach, makietach, obiektach, projekcjach, nawiązując oczywiście do wydarzeń historycznych. Jesteśmy wręcz zaszczyceni tym że mieliśmy przyjemność i możliwość pobytu i zwiedzania tego muzeum i  szczerze polecamy wszystkim którzy tam jeszcze nie byli, bo naprawdę jest co oglądać.

Ostatnim naszym wypadem przed powrotem było nic innego jak Molo w Sopocie. Tam przyjemnie spędziliśmy czas nad brzegiem Morza Bałtyckiego.

Wieczorem ruszyliśmy na dworzec kolejowy i w podróż powrotną.

Podsumowując, cały wyjazd bardzo nam się podobał, atrakcje o tematyce historycznej były wzbogacone o nowoczesne pomoce interaktywne co ułatwiło nam odbiór informacji i to nam najbardziej zaimponowało. Dodatkowo czas spędzony w super towarzystwie, wspólne spacery na plażę i po mieście Gdańsku. Wycieczka bardzo przypadła nam do gustu i liczymy na więcej!!!!!