Dnia 22 września 2021r. grupa młodzieży z Dolnośląskiego Zespołu Szkół w Bożkowie wyruszyła w drogę do jednego z najpiękniejszych Państw w Europie- Hiszpanii.

Celem naszej podróży było pewne miasto położone na wybrzeżu Costa Brava- Calella w którym mieliśmy spędzić najbliższy tydzień. Wyruszyliśmy z samego rana zniecierpliwieni, głodni wrażeń i przygód. Droga minęła nam w bardzo wesołej, rozśpiewanej atmosferze przez co trud długiej podróży nie był przez nas tak bardzo odczuwalny. Nazajutrz na miejscu przywitał nas przepiękny hotel Calella Palace and Spa. Był on nowoczesny, innowacyjny, zmodernizowany, z naszej perspektywy w pełni dostosowany pod wymogi turystów zwłaszcza pod kątem obsługi klienta, która była nie z tej ziemi. Pokoje dwu lub trzyosobowe otwierane na kartę magnetyczną, bez względu na wybór pokoju każdy miał identyczne znakomite wyposażenie: wielkie łóżka, szafy, stolik kawowy, klimatyzację, balkon z widokiem na miasto, nową piękną łazienkę z podświetlanym lustrem, wanną i prysznicem, suszarką, kosmetykami. Poza naszymi cudownymi pokojami mieliśmy również możliwość korzystania z dobroci hotelowych takich jak: baseny odkryte na dole i dachu hotelu, leżaki, basen wewnętrzny, siłownię, jacuzzi oraz przeróżne animacje w ciągu dnia. W hotelowej restauracji serwowano  zróżnicowane tamtejsze kulinarne pyszności. Różności w daniach, deserach, przystawkach, owocach. Śniadania, obiady i kolacje w stylu szwedzkiego stołu, czyli jemy co chcemy.  Hotel znajdował się blisko plaży z czego oczywiście korzystaliśmy ile mogliśmy. Pogoda dopisywała co dodatkowo umiliło nam pobyt za granicą.

Jedną z kilku wycieczek organizowanych podczas wyjazdu była wycieczka do słynnego miasta Tossa de Mar, gdzie odbyliśmy godzinny rejs statkiem, zwiedzaliśmy miasteczko z przewodnikiem przy czym towarzyszyły nam nieziemskie widoki.

Wyjazd który najbardziej utkwił nam w pamięci i był najbardziej wyczekiwany przez większość to właśnie wycieczka do jednego z najsłynniejszych miast w Hiszpanii- Barcelony. Wszyscy byli bardzo podekscytowani zwiedzaniem i podziwianiem tamtejszych zabytków i atrakcji turystycznych.

Pierwszym miejscem które odwiedziliśmy był słynny kościół Sagrada Familia. Na żywo wywarł on na nas spore wrażenie! Kolejnym przystankiem w Barcelonie był słynny stadion klubu FC Barcelona. Bez wątpienia była to jedna z najbardziej wyczekiwanych chwil dla znacznej większości zwiedzających. Odwiedziliśmy też sporo różnych punktów widokowych które ukazały nam przepiękną panoramę Barcelony.

Jednym z punktów wycieczek była Góra Montserrat, z możliwością wjazdu na szczyt kolejką, co było dla nas dodatkową atrakcją. Mogliśmy  podziwiać Klasztor Benedyktyński i Bazylikę z Czarną Madonną patronką Katalonii. Spędziliśmy tam dłuższą chwilę na podziwianiu piękna tamtejszej architektury.

Resztę wyjazdu poświęciliśmy na nasze miasto, przede wszystkim spacery po starówce. Organizowane były także różnorodne zajęcia: z zakresu BHP, chemii, zajęcia manualne z origami, kulinarne, muzyczne z Kołem Gospodyń Wiejskich „Kumy”, zajęcia sportowe na plaży, nordic walking, stretching  przy basenie hotelowym, ćwiczenia w wodzie.

Podsumowując, całą wycieczkę uważamy za udaną. Był to wyjazd z jednej strony relaksacyjno-kompensacyjny, a z drugiej edukacyjny. Dziękujemy wszystkim organizatorom i opiekunom za pomoc w zorganizowaniu tego wyjazdu i za opiekę podczas jego trwania. Mamy nadzieję, że nasza szkoła będzie w dalszym ciągu otwarta na tego typu wyjazdy za granicę, które nie dość, że dają nam możliwość zobaczenia i podziwiania świata to jeszcze znajomości języka i wielu innych ważnych umiejętności przydatnych w życiu.