18 września 2021 roku przedstawiciele Dolnośląskiego Zespołu Szkół w Bożkowie uczestniczyli w wydarzeniu, które miało miejsce w Jodłowym Młynie. Na spotkaniu odbywającym się pod hasłem „Smaki Dziedzictwa”, można było zapoznać się z tradycyjnymi produktami regionalnymi, przepisami, które niekiedy od ponad 100 lat królują na polskich stołach, oraz zabytków przetwórstwa spożywczego i dziedzictwa kulinarnego. Zainteresowani mogli wziąć udział: w warsztatach kulinarnych, w pieczeniu dolnobrzeskiego chleba, posmakować różnorodnych potraw regionalnych, a także wziąć udział w Jarmarku z produktów Lęgów Odrzańskich, przyjrzeć się zapomnianej sztuce wyrobu białego sera i masła, mąki i kaszy.
Dodatkową atrakcją było odwiedzenie „domu z duszą”. Przekroczenie progu w „Jodłowym Młynie” to wejście w świat zapomniany i powoli wypierany przez nowoczesność. Dzięki takim inicjatywom jak ta w Starym Dworze, możemy nadal cieszyć oczy sprzętami domowymi, jakie miały w domach nasze prababcie, odwiedzić zaaranżowaną na poddaszu salę lekcyjną ze starą, pamiętającą pewnie czasy powojenne tablicą, ławkami, przy których można pobrudzić palce atramentem, przejrzeć elementarze, z których uczyliśmy się w latach osiemdziesiątych. Schodząc piętro niżej watro było przystanąć przy starych zegarach, które czas odmierzają po swojemu; spojrzeć w oczy tajemniczej kobiecie z portretu wiszącego nad starą strzelbą, obejrzeć kolekcję aparatów kliszowych, maszyn do pisania i wszelakich narzędzi, których przeznaczenie znają nieliczni.
Mimo niepogody, warto było odwiedzić to szczególne miejsce, posłuchać tradycyjnych przyśpiewek i odbyć tę szczególną lekcję historii, na której można było poznać historię Dolnego Śląska przez smaki, dotyk i zapachy. Składamy serdeczne podziękowanie organizatorom za zaproszenie i możliwość uczestnictwa w tym wydarzeniu.
Kształcimy w wybranych kierunkach:
- ROLNIK
- KUCHARZ
⇒ODDZIAŁ INTEGRACYJNY:
– MAKSYMALNA LICZBA UCZNIÓW W KLASIE 20 W TYM DO 5 UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
– PRACA DWÓCH NAUCZYCIELI – PRZEDMIOTOWCA I NAUCZYCIELA WSPOMAGAJĄCEGO
– INFRASTRUKTURA SZKOŁY DOPASOWANA DO POTRZEB UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ